ایران

ظریف: بعضی دوستان به آمریکا “گِرا” می‌دهند تا نه با دولت روحانی بلکه با آنها مذاکره کند

وزیر امور خارجه ایران  می گوید که “بعضی دوستان” به آمریکا ندا می‌دهند تا با آنها وارد مذاکره شود و نه با دولت روحانی. ظریف انتقاد می‌کند با این که ترامپ شکست خورده است، هنوز برخی از نیروها در ایران از او حمایت می‌کنند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، گفته است که “بعضی دوستان” از ایران به کاخ سفید پیام می‌دهند تا آمریکا نه با دولت حسن روحانی، بلکه با آنها وارد مذاکره شود.

ظریف در مصاحبه‌ای با سایت انتخاب، گفته است که “جریان اصولگرایی” به حاکمیت آمریکا ” گرا می‌دهند که با ما بهتر می‌توانید کار کنید”.

به گفته ظریف مخالفان داخلی به آمریکا ندا می‌دهند که “اینها [دولت روحانی] در قدرت نمی‌ماند و قدرت اینها چند روزه است” و بهتر است که آمریکا با آنها وارد مذاکره شود.

ظریف که پیداست از “جریان اصولگرایی” سخن می‌گوید، تصریح می‌کند که این جریان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهان پیروزی دونالد ترامپ بود، زیرا گمان دارند: «اگر ترامپ انتخاب می‌شد، پیروزی ما در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی بود”.

او با شگفتی می‌پرسد: «شما از ترامپی حمایت می‌کنید که سردار سلیمانی را شهید کرده و هزاران ایرانی را کشته؛ چطور می‌شود که بعد از شکستش تلاش کنید ترامپ را زنده نگه دارید؟»

دکمه بازگشت به بالا