ایران

علی شمخانی: دستگاه‌های امنیتی از محل ترور فخری‌زاده اطلاع داشتند

همزمان با اعلام روایتهای متفاوت درباره نحوه ترور محسن فخری‌زاده، در تازه‌ترین این روایتها علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، امروز در سخنانی گفته است که دستگاه‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیده بودند که آقای فخری‌زاده هدف اقدام تروریستی قرار می‌گیرد و در کدام محل نیز قرار است این عملیات انجام شود، دقیقاً محلی که او به شهادت رسید.

به گفته آقای شمخانی: آنها [دستگاه‌های اطلاعاتی] می‌دانستند در این محل قرار است یک عملیات علیه این شهید انجام بگیرد. تقویت های لازم در خصوص تیم حفاظت وی نیز صورت گرفته بود اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملاً جدید، حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد که متأسفانه توانستند موفق شوند و او را بعد از ۲۰ سال تلاش به شهادت برسانند.

گفتنی است طبق اطلاعات خبرنگار فارس در این عملیات که حدود ۳ دقیقه طول کشیده است، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است و به جز محافظ شهید که مجروح می‌شود، هیچ فرد دیگری در این حادثه آسیب نمی‌بیند.

امروز همچنین شبکه حکومتی پرس تی وی گزارش داد که سلاح مورد استفاده در کشتن محسن فخری‌زاده در “اسرائیل” ساخته شده بود. این درحالیست که الی کوهن، وزیر اطلاعات اسرائیل صبح امروز در مصاحبه با یک شبکه رادیویی در بریتانیا، گفت که نمی‌داند مسئول کشتن آقای فخری‌زاده چه کسی بوده است.

امروز پرس تی وی به نقل از یک منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت “سلاح‌ جمع‌آوری شده از “محل اقدام تروریستی” آرم دارد و مشخصات صنایع نظامی اسرائیل بر آن ثبت شده است”.

پیشتر صفحه تویئتر ارتش دفاعی اسرائیل به فارسی با انتشار تصویری، به سلاح در دست نیروهای ویژه نیروی دریایی ارتش ایران اشاره کرده بود که یوزی اسرائیلی بودند.

 

دکمه بازگشت به بالا