ایران

مایک پمپئو: ما فرد مشکل‌آفرین، چه قاسم سلیمانی باشد و چه حمزه بن لادن، را از سر راه برمی‌داریم

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، در مورد کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان می‌گوید که استقرار نیروهای آمریکایی در وضعیت درستی است و ایالات متحده تهدیدهای پیش رو را، چه قاسم سلیمانی باشد و چه حمزه بن لادن، از بین می‌برد.

وزیر خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه ششم آذر در گفت‌وگویی با برَت بِیِر در برنامه «گزارش ویژه» شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: امروز وضعیت استقرار نیروهای ما درست است و ما آن را به همین شکل نگه خواهیم داشت.

وزیر خارجه ایالات متحده در گفتگو با فاکس نیوز ادامه داد، زمانی که بتوانیم نیروهای‌مان را به خانه بازمی‌گردانیم و کارهایی که لازم باشد را انجام می‌دهیم؛ اگر قاسم سلیمانی مشکل باشد، می‌رویم و [او را] از بین می‌بریم. اگر حمزه بن لادن خطری محسوب شود، او را از سر راه بر‌می‌داریم. پرزیدنت ترامپ به وضوح گفته است که ما از میهن محافظت می‌‌کنیم و آن را ایمن نگه می‌داریم؛ ولی نمی‌گذاریم زنان و مردان جوان ما، وقتی هیچ منافع امنیتی برای ایالات متحده و متحدان‌مان وجود نداشته باشد، در معرض خطر قرار گیرند.

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که تا روز ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۱ شمار نیروهای آمریکایی در هر یک از کشورهای افغانستان و عراق به ۲۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

دکمه بازگشت به بالا