پزشکی و سلامت

انتقال اولین محموله واکسن ویروس کرونای فایزر از بلژیک به آمریکا

شرکت داروسازی آمریکایی فایزر، یکی از غول‌های داروسازی در جهان که اعلام کرده بود واکسن ضد کرونایش در بیش از ۹۴ درصد افراد بالای ۶۵ سال موثر بوده، اولین محموله از دوزهای این واکسن را از بلژیک به ایالات متحده فرستاد. بنابر گزارش‌ها، انتقال اولین دوزهای واکسن فایزر به آمریکا روز شنبه توسط شرکت هواپیمایی یونایتد انجام شد.

وال استریت ژورنال نیز روز جمعه گزارش داد كه شرکت هواپیمایی یونایتد پروازهای خود را برای ارسال واكسن به ایالات متحده آغاز كرده است.

اداره هواپیمایی فدرال آمریکا روز جمعه در پاسخ به نشریه هیل تأکید کرد که «از اولین انتقال هوایی گسترده واکسن پشتیبانی می‌کند.»

واکسن فایزر باید در دمای کمتر از انجماد نگهداری شود تا اثر دوزها حفظ شود به همین خاطر یک منبع خبر داد که هواپیمایی فدرال آمریکا به شرکت یونایتد اجازه حمل ۱۵ هزار پوند یخ خشک در هر پرواز را داده است، که پنج برابر بیش از حد مجاز است.

شرکت یونایتد جزئیات خبر درباره این پروازها را تایید نکرد اما گفت که «از تلاش برای توزیع واکسن در مقیاس جهانی پشتیبانی می‌کند.»

دو هفته پیش شرکت‌های فایزر آمریکا و بیوان‌تک آلمان اطلاعات اولیه آزمایش واکسن ضد کرونا را منتشر کردند که نشان می‌داد در ۹۰ درصد افراد تحت آزمایش این واکسن بدون عوارض جانبی جدی بوده است.

به دنبال این تحقیق شرکت مدرنا هم اعلام کرد که به عدد ۹۵ درصد ایمنی در مقابل کرونا دست یافته است.

دکمه بازگشت به بالا