ایران

ترور “پدر بمب اتمی ایران” نزاع‌های حکومتی را برانگیخت؛ یک سیاستمدار اصولگرا روحانی را مسئول قتل فخری‌زاده دانست

جواد کریمی قدوسی، عضو جبهه پایداری و سیاستمدار اصولگرا با انتشار توئیتی نوشته است که دیدار محسن فخری‌زاده با یوکیا آمانو، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی زمینه را برای کشتن او فراهم کرده است.

قدوسی همچنین مسئولیت کشته شدن محسن فخری‌زاده را تلویحا برعهده حسن روحانی دانسته است.

همزمان بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با رد این موضوع، گفته است، کسانی که باعث “حادثه نطنز” شدند همان‌هایی هستند که در کشتن فخری زاده نقش داشتند. کمالوندی از پاسخ قاطع در حوزه‌های امنیتی نسبت به اقدامات اخیر خبر داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران “ایسنا” با انتشار گزارشی به اظهارات بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران پرداخته است.

کمالوندی از انفجار در بخش سانتریفوژه‌های تاسیسات هسته‌ای نطنز تحت عنوان “حادثه نطنز” یاد کرده و گفته است که عوامل آن انفجار و کشتن محسن فخری زاده یکی بوده‌اند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در عین حال عنوان کرده است که “به نظر می‌رسد” اسرائیل در “این قضایا” نقش دارد.

کمالوندی در عین حال گفته است که موضوع کشتن فخری زاده را نباید با موضوع دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای مرتبط کرد.

بنا بر اظهارات کمالوندی، تصمیم‌گیری درباره دسترسی بازرسان موضوعی نیست که برعهده سازمان انرژی اتمی باشد و چنین تصمیم‌هایی در “سطوح بالا” و توسط “مقامات ارشد” اتخاذ می‌شوند.

با اینحال کریمی قدوسی، نماینده سابق مشهد و از چهره‌های جنجالی منتسب به اصولگرایان در متنی خطاب به رئیس جمهور نوشته است: «جناب روحانی در زمان ریاست شما بر قوه مجریه و با اصرار دشمن و تاکید شخص جنابعالی دانشمند هسته‌ای کشورمان دکتر محسن فخری‌زاده با یوکیا آمانو مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملاقت داده شد، قطعا روزی باید در محکمه عدالت پاسخگو باشید که این چنین راحت سرمایه‌های کشور را در دسترس جاسوسان و قاتلان موساد قرار دادید.»

دکمه بازگشت به بالا