خاورمیانه

شمار تلفات درگیری معترضان و طرفداران مقتدی صدر به ۴ کشته و ۹۰ مجروح افزایش یافت

روز جمعه، هزاران نفر از طرفداران «سید مقتدی صدر»، روحانی پرنفوذ شیعه عراقی و رهبر جریان صدر در میدان تحریر بغداد و استان‌های جنوبی عراق بعد از چند روز صف‌آرایی و آمادگی در حمایت از آقای صدر تظاهرات کردند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، طرفداران مقتدی صدر، به میدان الحبوبی در شهر ناصریه، مرکز استان ذی‌قار حمله کردند و خیمه‌های معترضان و تحصن‌کنندگان را آتش زده و تلاش کردند تا بر این منطقه تسلط یابند، گفته می شود در این میان نیروهای امنیتی تنها به نظاره این درگیری‌ها بسنده کردند.

منبعی آگاه در اداره بهداشت الناصریه از افزایش تلفات رخدادهای روزگذشته

میدان الحبوبی به ۴ کشته و ۹۰ مجروح خبرداده اند.

در همین رابطه، «سلام اللامی»، فعال اجتماعی در گفت‌وگو با العربیه جدید تصریح کرد: تظاهرات‌کنندگان موجود در خیمه‌ها سعی کردند مانع از تسلط طرفداران صدر بر میدان الحبوبی شوند؛ اما آنها با چماق، لوله‌های آهنی و چاقو به تظاهرات‌کنندگان بی دفاع حمله کردند.

منابع آگاه همچنین گزارش داده اند که همه مغازه‌ها در اطراف میدان الحبوبی بسته شده و دوربین‌های مغازه‌ها از سوی طرفداران صدر شکسته شده است.

اکنون منابع رسانه‌ای عراق ضمن اعلام ممنوعیت منع و آمد در شهر الناصریه توسط نیروهای امنیتی، اعلام کردند: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق دستور برکناری رئیس پلیس ذی قار و انجام تحقیقات را صادر کرده و فرمانده جدیدی برای ذی قار منصوب کرده است.

دکمه بازگشت به بالا