ایران

یک مقام مسئول: اگر زودتر فکری نشود با کمبود گوشت مرغ در ایران مواجه می‌شویم

درحالی که قیمت مرغ در ایران نجومی شده و در روزهای سیاه کرونایی، صف‌هایی طولانی برای خرید مرغ ارزانتر خبر از نایاب شدن این کالای خوراکی میدهد، محمدرضا صدیق پور، دبیر انجمن جوجه یکروزه به خبرگزاری ایسنا گفته است اگر زودتر فکری به حال تولید کنندگان جوجه یکروزه به عنوان پایه و حلقه اصلی تولید مرغ نشود، در آینده نزدیک دچار کمبود جوجه و به تبع آن با کمبود گوشت مرغ مواجه خواهیم شد”.

محمدرضا صدیق پور، دبیر انجمن جوجه یکروزه همچنین در مورد علت کمبود مرغ در ایران گفته است، “دلیل اصلی کمبود مرغ در روزهای اخیر محدودیت در تامین نهاده های ذرت و کنجاله سویا است”.

به گفته آقای صدیق‌پور “انگیزه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی کاهش پیدا کرده است و عمدتا جوجه های یکروزه در جوجه کشی بدون مشتری مانده یا با قیمت پایین فروخته می شود”.

چند روز قبل مجید موافق قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با تاکید بر اینکه تولیدات محصولات دامی با چالش جدی با محوریت تامین به موقع نهاده‌های‌ دامی تولید خوراک‌ دام روبه‌رو شده است، گفته بود: ماه‌هاست درباره شرایط پیش آمده به سیاستگذاران اقتصادی هشدار داده‌ایم اما، گوش شنوایی برای شنیدن آن نبود.

دکمه بازگشت به بالا