ایران

رئیس مجلس ایران: قیمت مرغ تبدیل به نماد ناکارآمدی شده است

در ادامه افزایش چشمگیر قیمت مرغ در ایران، رسانه‌ها از عرضه این کالا در بازار با پنج نرخ مختلف خبر می‌دهند. محمدباقر قالیباف و شماری از نمایندگان مجلس نیز مسئولیت افزایش تصاعدی قیمت مرغ را متوجه دولت دانسته‌اند.

خبرگزاری تسنیم روز چهارشنبه، پنجم آذر نوشت، با افزایش قیمت بی‌سابقه در بازار مرغ، در روزهای اخیر شاهد قیمت‌گذاری «جدید و متفاوت و کمدی» در بازار این محصول هستیم که نشان از «عمق ضعف مدیریتی» دارد.

این خبرگزاری با انتقاد از افزایش «افسارگسیخته» قیمت این محصول در بازار، اعلام کرد که این محصول از سوی واحدهای صنفی مختلف با پنج نرخ عرضه می‌شود.

در همین حال خبرگزاری ایلنا نوشت که رئیس مجلس شورای اسلامی هم در جلسه علنی امروز مجلس گفت: «امروز قیمت مرغ تبدیل به نمادی از ناکارآمدی و ناهماهنگی در اجرا و سیاستگذاری شده است.»

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران نیز گفته تولیدات محصولات دامی با «چالش جدی» با محوریت تامین به‌موقع نهاده‌های‌ دامی تولید خوراک‌ دام روبه‌رو شده است.

به گفته مجید موافق قدیری، این انجمن «ماه‌هاست درباره شرایط پیش آمده به سیاستگذاران اقتصادی هشدار» داده، اما «گوش شنوایی برای شنیدن آن نبود.»

این روزها در فضا مجازی ویدیوهایی از تشکیل صف‌های طولانی خرید مرغ در شهرهای مختلف ایران به چشم می خورد، صف‌هایی که در شرایط سیاه کرونایی کشور تنها نشانه‌ی فقر استخوان سوز شهروندان است.

گفتنی است اعتراضات سراسری دی وآبان در ایران، با گرانی قیمت تخم مرغ و بنزین همزمان شدند و ممکن است که اینبار، گرانی مرغ موجی از نارضایتی های عمومی را به همراه داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا