ایران

نگرانی حکومت از افزایش اعتراضات؛ مصوبه دولت برای افزایش کارکنان وزارت اطلاعات ابلاغ گردید

آبان‌ماه امسال نخستین سالگرد اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ در پی افزایش شبانه قیمت بنزین بود که طی آن صدها نفر کشته و بیش از ۱۰ هزار نفر بازداشت شدند. حالا اسحاق جهانگیری،‌ معاون اول رییس‌جمهور ایران، مصوبه‌ای را برای اجرا ابلاغ کرده که طبق آن، تعداد کارکنان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به صورت فوق‌العاده ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

تصمیمی که پیوند گسست ناپذیری با افزایش نارضایتی و تجمعات سراسری در ایران دارد.

دفتر اطلاع‌رسانی هیات دولت روز چهارشنبه پنجم آذرماه گزارش داد جهانگیری مصوبه افزایش فوق‌العاده جذب کارکنان وزارت اطلاعات تا میزان ۵۰ درصد را برای اجرا به این وزارتخانه و همچنین سازمان‌های برنامه و بودجه و همچنین اداری و استخدامی ابلاغ کرده است.

این مصوبه در آبان‌ماه امسال، با پیشنهاد وزارت اطلاعات، از سوی هیات دولت مورد موافقت قرار گرفته بود.

در تاریخ آبان ۱۳۹۹، هیات وزیران در جلسه بیست و هشتم با پیشنهاد وزارت اطلاعات و به استناد قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و تأیید شورای حقوق و دستمزد، با افزایش فوق‌العاده جذب کارکنان وزارت اطلاعات موافقت کرد.

این مصوبه دولت حسن روحانی در حالی است که در بخش‌های خدماتی، اجرایی و اداری تکلیف جذب بسیاری از کارکنان دولت، از جمله معلمان و پرستاران و وضعیت قراردادهای استخدامی آن‌ها روشن نیست. همین موضوع در ماه‌های گذشته موجب تشکیل تجمع‌های اعتراضی در شهرهای مختلف بوده است.

 

دکمه بازگشت به بالا