اهل سنت

اعتراض شورای ائمه‌ی جمعه اهل سنت گله‌دار به توهین های یک معلم علیه خلفای راشدین

به گزارش شبکه جهانی کلمه، شورای ائمه‌ی جمعه اهل سنت و جماعت گله‌دار در استان فارس با صدور بیانیه ای، توهین به ساحت خلفای راشدین- رضی الله عنهم – را محكوم کردند.

بیانیه مذکوراعلام نمود: این شورا، مراتب اعتراض و شکایت خود را به دفتر رهبری در امور اهل سنت استان فارس و نهادهای امنیتی و سياسی اعلام داشته و از ریاست آموزش و پرورش منطقه‌ی گله‌دار درخواست پیگیری جدی این بی‌حرمتی كه سال‌های قبل هم در مدارس گله دار شاهد آن بوديم، دارد.

در همین ارتباط یک منبع آگاه در استان فارس در گفتگو با خبرنگار شبکه جهانی کلمه، گفت: این محکومیت پس از آن صورت می گیرد که فایل صوتی یکی از مدرسین مدرسه‌ای در شهر “فال” گله دار بین مردم دست به دست می‌شود که درآن به خلفای راشدین توهین و جسارت می کند.

این منبع که فایل صوتی معلم یاد شده را نیز ارسال نموده، می گوید: خانم “صديقه عبودی”، معلم اجتماعی یکی از مدارس شهر فال كه تعداد زيادی هم دانش آموز اهل سنت دارد در كلاس آنلاين درس اجتماعی این توهین ها را انجام داده است.

در پیوند با این موضوع، جوانان و طیف های متعدد جامعه اهل سنت گله‌دار با انتشار نامه های سرگشاده از دادستانی خواسته اند با تشکیل پروندۀ قضایی ، موضوع توهین به مقدسات و ایجاد اختلاف مذهبی را بررسی کند.

گفتنی است که بخش گله‌داردر استان فارس با ترکیب حدود ۸۰ درصد سنی و ۲۰ درصد شیعه، سال هاست که شهروندانش با آرامش در کنار همدیگر زندگی می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا