جهان

ترامپ آغاز روند انتقال قدرت به جو بایدن را پذیرفت

امسال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حواشی بسیاری همراه بود، طرفداران دونالد ترامپ مدعی بودند که در این انتخابات هزاران رای به نام کسانی به صندوق ریخته شد که در قید حیات نبودند.

همچنین کمپین آقای ترامپ در چندین ایالت از جمله پنسلوانیا، خواستار ابطال میلیون ها رای پستی  شده بود.

اما سرانجام، پس از هفته ها دعوای حقوقی و ناکامی، دونالد ترامپ پذیرفته است که انتقال رسمی قدرت برای روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آغاز شود.

آقای ترامپ در توییتر نوشت كه از مقامات خود خواسته است كه روند انتقال قدرت را آغاز كنند، هرچند او قبول نكرد كه در انتخابات باخته است و گفت كه به طور قانونی به شکایت خود ادامه خواهد داد.

اظهارات آقای ترامپ به دنبال چندین شکست در دادگاه برای آقای ترامپ و تائید پیروزی آقای بایدن در ایالت‌های مهم صورت گرفت. سناتورهای ارشد جمهوری خواه از او خواسته بودند که شکست خود را بپذیرد. ۱۶۰ نفر از رهبران تجاری از جمله کمک کنندگان بزرگ مالی جمهوری خواه هم از آقای ترامپ خواسته‌اند شکست خود را بپذیرد و به او گفتند عدم انجام چنین کاری به آمریکا ضرر می‌رساند.

با آغاز روند انتقال قدرت، تیم آقای بایدن به بودجه فدرال و دفاتر دولتی دسترسی خواهند داشت. او همچنین از این پس به طور مرتب گزارش‌های اطلاعاتی محرمانه را دریافت خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا