ایران

کانون مرغداران درباره افزایش قیمت مرغ به ۳۳ هزار تومان: یازده ماه نسبت به وضع نهاده‌ها هشدار دادیم

حبیب اسدالله‌نژاد، نایب رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ به هر کیلو ٣٣ هزار تومان، گفت که گرانی مرغ و شرایط ایجاد شده ناشی از سوءمدیریت و بی‌توجهی مسئولان به هشدارها در خصوص عرضه نهاده‌های دامی است.

نایب رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی تاکید کرد که کوتاهی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت در تامین  نهاده‌های دامی منجر به کاهش تولید مرغ و افزایش قیمت آن به هرکیلو ٣٣ هزار تومان شده است.

اسدالله‌نژاد افزود که ما طی ماه‌های گذشته مرتب درباره وضعیت تامین نهاده‌های دامی و تاثیر آن بر تولید هشدار دادیم و پیش‌بینی چنین وضعیتی را کرده بودیم و حتی زمانی که در سامانه بازارگاه اصلاحاتی انجام گرفت و مرغداران می‌توانستند به طور مستقیم نهاده دریافت کنند ما از مسئولان درخواست کردیم نهاده واحدهایی را که سن گله آنها ٢٨ تا ۳۰ روزه بود و در آذرماه وارد بازار می‌شدند به صورت ١٠٠ درصد تامین کنند تا بازار دچار کمبود نشود.

نایب رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی  اضافه کرد که حدود ١١ ماه است که درباره وضعیت بازار نهاده‌های دامی به مسئولان هشدار می‌دهیم، چون وضعیت نهاده‌های دامی منجر به کاهش جوجه‌ریزی و کشتار مرغ در وزن پایین شده که این مسائل کاهش تولید را به دنبال داشته است.

اسدالله‌نژاد تاکید کرد که مرغداران نقشی در تعیین قیمت مرغ ندارند چه الان که قیمت بالا رفته و چه زمانی که در هر کیلوگرم از تولید پنج هزار تومان زیان می‌کردند و درحال حاضر هم با کاهش تولید و کاهش عرضه در بازار، دفاتر فروش تعیین کننده نرخ مرغ هستند.

دکمه بازگشت به بالا