پزشکی و سلامت

ثبت ۴۵۳ فوتی جدید کرونا در ایران؛ پروتکل‌های بهداشتی تا ۲ سال آینده باید رعایت شوند

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۱۲۴۶۰ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه در این بازه زمانی، ۴۵۳ تن نیز جان خود را از دست دادند.

با شروع پیک سوم کرونا در ایران و پیش از اجرایی شدن محدودیت‌‌های تردد مربوط به بحران کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت، با اشاره به جریمۀ نقدی افرادی که قوانین قرنطینه را رعایت نمی کنند، نسبت به چهار رقمی شدن آمار روزانۀ مرگ و میر کرونا در کشور هشدار داد.

سیما سادات لاری همچنین گفت، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

لازم به اشاره است که به گفته بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی، آمار کرونا در ایران به دلیل ملاحظات سیاسی- امنیتی تحریف می شوند و آمار واقعی، ۲ تا ۴ برابر آماری است که دولت اعلام می کند.

همزمان ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران در گفتگوی با صداوسیمای حکومتی گفته است که مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را حداقل تا ۲ سال آینده رعایت کنند.

به گفته وی حتی پس از تایید واکسن ها تا زمانی که به ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم تزریق نشود که حداقل تا ۲سال دیگر امکان پذیر نیست باید شیوه نامه های بهداشتی ضد کرونا رعایت شود.

دکمه بازگشت به بالا