ایران

نماینده چابهار در مجلس یازدهم: هنوز کارشناسی‌های لازم بر روی طرح تفکیک استان سیستان‌وبلوچستان صورت نگرفته است

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی، ۳۰ آبان به خبرگزاری برنا در رابطه با طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به چهار استان گفت: «معتقدم هنوز کارشناسی‌های لازم بر روی طرح صورت نگرفته است. این طرح باید اجماع نظر نخبگان، بزرگان و علما را به همراه داشته باشد و نیاز به بررسی‌های فراوان دارد. باید بررسی کرد که اجرای طرح‌های مشابه در دیگر استان‌ها چه مزایا و مشکلاتی را به همراه داشته است. برای بحث‌های کارشناسانه پیرامون این طرح زمان کافی وجود دارد.

معین‌الدین سعیدی ادامه داد هنوز نمی‌توانم موافقت و یا مخالف خودم را با این طرح اعلام کنم اما تازمانی که اجماع نباشد، نمی توان روی این طرح کار کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم همچنین گفت: برای مردم استان اسم سیستان بسیار مهم است و تحت هیچ شرایطی نمی خواهیم، عظمت اسم بلوچستان از بین برود، زیبایی کشور به گوناگونی و تنوع قومی، فرهنگی و مذهبی است لذا حتما باید ملاحظات هویتی فرهنگی در طرح تفکیک استان، لحاظ شود.

طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان چهارشنبه ۲۸ آبان در صحن مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. طرح تقسیم نگرانی‌های متعددی برای ساکنان این استان به همراه دارد، از حذف نام «بلوچستان» گرفته تا تخصیص امکانات بیشتر به برخی مناطق و شدت گرفتن تبعیض. خردادماه سال جاری نیز کارزاری به نام «نه به تقسیم استان سیستان و بلوچستان» شکل گرفت که تنها در مدت یک‌ماه بیش از ۱۱ هزار نفر آن را امضا کردند.

دکمه بازگشت به بالا