ایران

چهار ماه بی‌خبری از وضعیت یک زندانی دوتابعیتی در ایران؛ خانواده جمشید شارمهد: نگذارید ربوده شدن مخالفان رژیم ادامه پیدا کند

غزاله شارمهد دختر جمشید شارمهد می گوید با گذشت دست کم چهار ماه از «ربوده شدن» پدرش هنوز از محل بازداشت، محل نگهداری، و نهاد بازداشت‌کننده او اطلاعی در دست نیست و مقامات قضایی جمهوری اسلامی اجازه ملاقات و دسترسی به پرونده را به وکیل او نداده‌اند.

دختر جمشید شارمهد، در گفت‌و‌گو با صدای آمریکا گفت، مقامات جمهوری اسلامی در تماسی که سفارت آلمان در تهران با آنها داشته است، اعلام کرده‌اند که در حال حاضر اجازه ملاقات داده نمی‌شود؛ اما اگر آقای شارمهد وکیل بگیرد، وکیل می‌تواند با او ملاقات کند و به پرونده نیز دسترسی داشته باشد. اما با این حال وکیل تعیینی خانواده با وجود مراجعه به دادستانی تهران و زندان اوین هنوز نتوانسته است با این زندانی دو تابعیتی دیداری داشته باشد.

غزاله شارمهد در مورد نحوه بازداشت پدرش، به صدای آمریکا گفت: «آدم‌هایی هستند که با رفتن به ایران بازداشت شدند؛ اما پدر ما را ربودند و او را به ایران بردند. چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند؟ کشورهای دیگر چگونه می‌گذارند این اتفاق بیافتد؟ ‌به این راحتی نمی‌شود یک آدم را از سه کشور رد کرد و به ایران برد.‌ ما می‌خواهیم صدای مردم رساتر باشد و به این توجه کنند که اگر این رویه ادامه داشته باشد جمهوری اسلامی می‌تواند از مرز خود خارج شود و هر کسی را که می خواهند و خوششان نمی‌‌آید بدزدند و در ایران به زندان بیاندازند.»

جمشید شارمهد در سال‌های اخیر به عنوان مسئول گروه تندر معرفی شده است که بخش‌های رسانه‌ای انجمن پادشاهی‌خواهی ایران را پوشش می‌داد.

ایران روز شنبه اول اوت از بازداشت جمشید شارمهد، رئیس “گروه تندر”، خبر داد‌ و تلویزیون ایران بخشی از “اعترافات” او را با چشمان بسته پخش کرد.

ربایش مخالفان توسط جمهوری اسلامی امری است که بارها اتفاق افتاده و در آخرین موارد از آن می توان به ربایش روح الله زم و حبیب الله فرج الله چعب اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا