ایران

پمپئو: همچنان تمام گزینه‌ها در مورد ایران روی میز است

وزیرخارجه آمریکا در گفت‌وگویی بر ادامه فشارهای آمریکا بر ایران تأکید کرد و گفت قطعاً تمام گزینه‌ها در مورد ایران هنوز روی میز است. او کارزار فشار حداکثری و تحریم‌ها علیه ایران را موفق دانست، اما گفت هنوز کامل نیست.

مایک پمپئو که به اسرائیل سفر کرده است روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان به‌عنوان اولین وزیر امور خارجه آمریکا از شهرک‌های کرانه باختری و بلندی‌های جولان بازدید نمود. او دیروز۳۰ آبان در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیلی جروزالم پست از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران دفاع کرد.

پمپئو در پاسخ به این‌که آیا هنوز تمام گزینه‌ها علیه ایران روی میز است، گفت:

«البته؛ دولت در تمام مدت چهار سال خود در این‌باره روشن عمل کرده است. هیچ دلیلی وجود ندارد که امروز یا فردا این [سیاست] تغییر کند. قضاوت من این است و تاریخ نشان خواهد داد که ما بسیار موفق بوده‌ایم.»

در روزهای اخیر رسانه‌های جهان از احتمال حمله نظامی آمریکا در روزهای پایانی دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ نوشتند. نیویورک تایمز سه‌شنبه  ۲۷ آبان به نقل از چهار مقام کنونی و پیشین آمریکا گزارش داد که ترامپ در تاریخ ۲۲ آبان گذشته در نشستی در کاخ سفید از مشاوران ارشد خود درباره گزینه حمله به سایت‌ هسته‌ای نطنز ایران در هفته‌های آتی پرسیده است.

در پی این گزارش رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره امنیت بازرسان این آژانس ابراز نگرانی کرده و گفته است: «امیدوارم هرگز فرصتی برای یک حمله نظامی نباشد.»

بررسی گزینه حمله نظامی به سایت نطنز در حالی مطرح شده است که به‌گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران سوخت‌رسانی به سانتریفیوژهای مدرن در تأسیسات زیرزمینی این سایت هسته‌ای را آغاز کرده است.

دکمه بازگشت به بالا