ایران

تأیید خودکشی ۶ دانش آموز رامهرمزی توسط استاندار خوزستان

استاندار خوزستان خودکشی ۶ دانش‌آموز در شهرستان رامهرمز را تأیید کرد. فرماندار شهرستان پیش از این خودکشی دانش‌آموزان در اثر فقر و نداری را انکار کرده بود.

شامگاه جمعه ۲۲ آبان دختر ۱۵ ساله‌ دیگری در رامهرمز خوزستان خود را حلق‌آویز کرد. این دختر ششمین دانش‌آموزی بود که در این شهرستان محروم اقدام به خودکشی کرد.

 فقر، تبعیض، آموزش ناکافی و اعتیاد والدین به بحران‌های اجتماعی، از جمله بی‌آبی، در رامهرمز دامن زده و ممکن است انگیزه زندگی در نوجوانان را تا آن حد کاهش داده باشد که آن‌ها از روی افسردگی و نومیدی به خودکشی روی آورده باشند.

با این‌حال فرماندار نه تنها خودکشی دانش‌‌آموزان محروم را انکار کرده بود بلکه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خواسته بود مانع از انتشار خبر خودکشی دانش‌آموزان شود.

غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه ۲۸ آبان در نشست خبری آنلاین خود خودکشی دانش‌آموزان را تأیید کرد اما ادعا کرد که خودکشی آن‌ها به فقر ربطی ندارد

استاندار خوزستان هم‌صدا با فرماندار رامهرمز رسانه‌ها را به نشر اخبار جعلی متهم کرد

رحیم رستمی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز به رسانه‌های محلی گفته بود: «یکی از خودکشی‌های اخیر به علت اصرار دانش‌آموز به داشتن موبایل و خودداری والدین و برادران متوفی در تهیه موبایل بوده است.»

دکمه بازگشت به بالا