خاورمیانه

حمله موشکی به اطراف سفارت آمریکا در بغداد، دستکم جان یک کودک را گرفت

در همان روزی که آمریکا از کاهش نیروهایش در عراق و افغانستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد، منطقه الخضراء با چندین موشک هدف حمله قرار گرفت.

فرماندهی ستاد عملیات مشترک و واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه های جداگانه در مورد این حمله راکتی توضیحاتی داده اند.

ستاد عملیات مشترک عراق گفته است که ۷ راکت کاتیوشا منطقه سبز بغداد را هدف قرار داده و این راکت‌ها در ۳ منطقه سقوط کرده است.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز ضمن تایید تعداد راکت‌ها تاکید کرده است که در این حملات، یک کودک کشته شده و ۵ غیرنظامی مجروح شدند.

طبق گزارش‌ها نیروهای آمریکایی مامور حفاظت از سفارت سامانه موشکی پاتریوت را در زمان رسیدن موشک‌های کاتیوشا فعال کردند.

منطقه سبز قلب سیاسی و دیپلماتیک عراق به شمار می‌رود و تحت تدابیر شدید امنیتی است.

جزئیات بیشتری از حمله موشکی روز سه‌شنبه در دست نیست؛ اما واحد اطلاع رسانی امنیتی و فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق، شمار قربانیان حمله راکتی اخیر به منطقه الخضراء و مناطقی از بغداد را یک کشته و ۵ مجروح اعلام کردند.

در ماه‌های گذشته پیوسته بخشی از شبه‌نظامیان مسلح مانند کتائب حزب‌الله نزدیک به ایران یا گروه تازه‌ تاسیس “اصحاب کهف” که اخبار عملیاتش در رسانه‌های جمهوری اسلامی بازتاب گسترده‌ای پیدا می‌کند حملاتی را متوجه نیروها و اماکن آمریکایی در عراق کرده‌اند یا تهدیداتی را در این راستا مطرح کرده‌اند. آمریکا نیز متقابلا تهدید کرده است که عملی‌شدن چنین تهدیداتی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. فشار بر دولت  عراق برای مهار و محدودسازی نیروهای شبه‌نظامی نیز بخشی از راهبرد آمریکا در عراق برای کنترل قدرت شبه نظامیان  نزدیک به ایران بوده است.

بنا بر داده‌های برخی منابع خبری حمله روز سه‌شنبه را هم  گروه “مقاومت اسلامی اصحاب کهف” به عهده گرفته است.

کتائب حزب الله در پیامی به حمله راکتی اخیر به منطقه الخضراء و سقوط یکی از راکت ها در نزدیکی سفارت امریکا واکنش نشان داد و اعلام کرده، «عملیات حمله به سفارت از دو حالت خارج نیست: یا جهل و حماقت تا مرز مستی و یا مزدوری برای ترامپ و تیمش.»

دکمه بازگشت به بالا