جهان

وزیر خارجه آمریکا به فیگارو: فرانسه موافق است که شرایط با سال امضای برجام فرق کرده است

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، با آمریکا هم‌نظر است که شرایط سال ۲۰۲۰ با سالی که برجام در آن امضا شد فرق کرده است.

مایک پومپئو در سفری که روز دوشنبه ۲۶ آبان به پاریس داشت، پشت درهای بسته با رئیس‌جمهوری فرانسه و وزیر امور خارجه آن کشور گفت‌وگو کرد که مسئله ایران و برجام از محورهای این دیدار اعلام شده است.

طرف‌های گفت‌وگو در مورد این دیدار نشستی خبری برگزار نکردند اما آقای پومپئو پس از آن در مصاحبه‌ای با روزنامه «فیگارو» توضیحاتی در مورد محتوای مذاکرات خود ارائه کرد.

فیگارو در یکی از پرسش‌ها از او پرسید: «آیا توانسته‌اید فرانسوی‌ها را متقاعد کنید که بازگشت به توافق هسته‌ای، آن‌گونه که جو بایدن می‌خواهد، فکر بدی است؟

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ گفت: «بی‌شک در مورد این‌که آینده یک توافق جدید باید چگونه باشد صحبت کردیم. موضوع خود برجام نیست، موضوع خواسته‌ای است که در این سند باید از ایران داشته باشیم.‎ این همان چیزی است که من با رئیس‌جمهور مکرون و آقای وزیر، لو دریان، درباره‌اش صحبت کردم».

او در پاسخ به این سوال که «آیا امانوئل مکرون با شما در این مورد موافق بود» گفت: «بله، او موافق است که ما دیگر در شرایط قبلی قرار نداریم».

دکمه بازگشت به بالا