ایران

نیتن سیلز: دلیل تحریم‌های وضع شده علیه جمهوری اسلامی نقض حقوق بشر در داخل ایران نیز می باشد

سیلز، هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه در گفتگویی با خبرنگاران گفت که رژیم ایران به دلیل حمایتش از تروریسم در جهان و نقض حقوق بشر در داخل آن کشور تحریم شده است.

آقای سیلز در این گفتگو در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره تحریم‌های احتمالی علیه ایران گفت که دولت فعلی آمریکا «به طور بی‌امان و بی‌وقفه» از ابزار تحریم‌ها برای افزایش فشارها بر رژیم ایران استفاده است.

هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا همچنین با بیان این که درباره برنامه‌های آتی تحریم‌های احتمالی صحبتی نمی‌کند، گفت که تحریم‌ها علیه ایران فقط به خاطر حمایت ایران از تروریسم در جهان نیست، بلکه به خاطر نقض حقوق بشر در داخل ایران نیز است.

آقای سیلز افزود: «آمریکا نسبت به پاسخگو کردن ایران به خاطر خونریزی‌هایی که در سراسر جهان، از آمریکای جنوبی گرفته تا اروپا، سوریه، لبنان، یمن، و دیگر نقاط جهان مرتکب شده، متعهد است.»

او در پایان گفت: «ما به استفاده از اختیارات اعمال تحریم‌ها که کنگره در اختیار ما قرار داده و رئیس جمهوری آمریکا آن را بر عهده ما گذاشته است، به هر ترتیبی که تشخیص دهیم برای محافظت از منافع سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا، استفاده خواهیم کرد.»

 

دکمه بازگشت به بالا