حقوق بشر

همراهی کاربران توییتر با فریاد دادخواهی مادران ابراهیم کتابدار و پویا بختیاری

در پی  گفتگوی مصاحبه  برنامه چشم انداز ایران‌ اینترنشنال با مادران پویا بختیاری و ابراهیم کتابدار، دو جوان کشته‌شده توسط ماموران امنیتی در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، کاربران رسانه‌های اجتماعی ضمن ابراز همدردی با آن‌ها خواستار پاسخگویی و دادخواهی از جمهوری اسلامی شدند.

کاربران توییتر از یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه با بازنشر ویدیوی صحبت‌های مادر پویا بختیاری و ابراهیم کتابدار نوشتند آن‌ها نیز دادخواه و همدرد خانواده کشته‌شدگان آبان ۱۳۹۸ و سایر قربانیان اعتراضات علیه جمهوری اسلامی هستند.

کاربران توئیتر از «بغض» و «گریه» خود با شنیدن صدا و درد ناهید شیربیشه و سکینه احمدی،‌ مادران این دو جوان کشته‌شده، نوشته‌اند.

 شهناز اکملی، مادر مصطفی‌ کریم‌بیگی از کشته‌شدگان اعتراضات سال ۱۳۸۸، در همین زمینه نوشت: «یازده سال است درد می‌کشم، یازده سال است که تمام وجودم آتش است، آتشی به سوزانی همان گلوله‌ای که پیشانی پسرم را شکافت.»

مریم کریم‌بیگی، خواهر این جوان کشته‌شده نیز در توییتر نوشت وقتی مادرش این مصاحبه تلویزیونی را می‌دید «زار زار» گریه می‌کرد و زمانی که مجری تلویزیون درباره دادخواهی پرسید، مادرش زیر لب گفت: «یازده سال به هر دری زدم، کو دادخواهی؟»

ابراهیم کتابدار جوان تبریزی متولد ۱۳۶۸ و پدر دو دختر چهار و دو ساله بود که در جریان اعتراضات در کرج کشته شد. پویا بختیاری هم متولد سال ۱۳۷۱ و یکی دیگر از جوانانی بود که در مهرشهر کرج با گلوله ماموران امنیتی جانش را از دست داد.

مادران آن‌ها در مصاحبه‌شان با ایران اینترنشنال از برخورد و بی‌احترامی‌های ماموران امنیتی با خود در قبال دادخواهی روایت کردند.

دکمه بازگشت به بالا