ایران

نامه اکبر طبری از زندان اوین؛ ناهار در منزل آملی لاریجانی مهمان بودم که بازداشتم کردند

 اکبر طبری، معاون سابق قوه قضاییه که در ارتباط با پرونده مفاسد اقتصادی محکوم شده و در زندان به سر می‌برد،‌ در نامه‌ای نوشت بازداشتش زمانی صورت گرفت که در خانه صادق لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه ایران مهمان بوده است.

طبری در این نامه که در پاسخ به مطلب صفحه ۹ روزنامه شرق، مورخه ۲۰/۸/۹۹ شرق منتشر شده، اشاره کرد او در حالی که در خارج از حوزه قضایی تهران و در شهرستان آمل مهمان خانه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و منصوب رهبر جمهوری اسلامی بوده، از سوی گروهی ۵۰ نفره بازداشت گردید.

به گفته اکبر طبری، حین بازداشت ماموران با نیروهای حفاظتی صادق لاریجانی درگیر شدند و پس از انتقالش به زندان اوین، تفهیم اتهام ساعت ۳:۳۰ بامداد از سوی بازپرس در بند دو-الف برای او صورت گرفت.

معاون اجرایی سابق قوه قضاییه اشاره کرد این شیوه تفهیم اتهام «در تاریخ بیش از یک صد ساله عدلیه در آن ساعت شب سابقه نداشته است.»

طبری ضمن رد اتهامات پرونده و «صوری» خواندن شکایت‌ها در زمینه ساخت بنیاد زمین کلاک لواسان اشاره کرد که فرمان حکومتی آن در سال ۱۳۹۵ توسط غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی فعلی قوه قضاییه که رییس‌کل وقت دادگستری تهران بود، صادر شد.

دکمه بازگشت به بالا