جهان

آمریکا شمار نیروهای خود در عراق و افغانستان را کاهش می‌دهد

فرماندهان نظامی امریکا احتمال می دهند که «دونالد ترامپ»، این هفته دستور رسمی خروج شماری از نیروهای نظامی امریکایی از افغانستان و عراق را صادر کند.

بنا به گفته مقامات امریکایی، وزارت دفاع امریکا تحت عنوان دستور هشدار به فرماندهان اطلاع داده است تا برای کاهش نیروهای امریکایی به ۲۵۰۰ سرباز در افغانستان و ۲۵۰۰ سرباز در عراق از ۱۵ ژانویه برنامه ریزی کنند.

پیش از این، «کریستوفر میلر»، سرپرست جدید پنتاگن اعلام کرد که قصد دارد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و خاورمیانه را سرعت بخشد و خطاب به نیروهای نظامی امریکایی گفت: زمان بازگشت به وطن فرا رسیده است.

خبرگزاری‌ آسوشیتدپرس دیروز گزارش داد که این فرمان، جایگزین برنامه دونالد ترامپ برای خروج همه نیروها تا آخر سال جاری میلادی است که ارتش و مشاوران دپلماتیک کاخ سفید با آن مخالف بودند.

بر اساس این گزارش، پنتاگون همچنین می‌خواهد شمار نیروهای آمریکایی در عراق را به ۵۰۰ نفر کاهش دهد و به دو هزار و ۵۰۰ نفر برساند.

آسوشیتدپرس می‌نویسد که این تصمیمات با توجه به تغییراتی که آقای ترامپ هفته گذشته در رهبری پنتاگون ایجاد کرد، تعجب‌آمیز نیست چرا که اکنون چهره‌های وفادار به او در مسند امور قرار دارند، کسانی که مانند او از ادامه حضور نیروهای آمریکایی در مناطق جنگی ناخرسند هستند.

آمریکا در حال حاضر حدود چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار نیرو در افغانستان و سه هزار نیرو نیز در عراق دارد.

دکمه بازگشت به بالا