پزشکی و سلامت

کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز و سیلندر اکسیژن در ایلام

استاندار ایلام، با تاکید براینکه وزارت بهداشت باید به ترمیم زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان کمک کند، گفت که وضعیت در ایلام بحرانی است و در حال حاضر بیمارستان‌های ایلام نیازمند دستگاه اکسیژن ساز هستند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی،  صبح دوشنبه در دیدار با قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت افزود که طی هفته گذشته ایلام پیک خطرناکی را پشت سر گذاشته و تعداد زیادی از مردم این استان به کرونا مبتلا شدند و جان‌باختند.

استاندار ایلام اضافه کرد که در حال حاضر نیازمند ترمیم زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان و تهیه لوازم حیاتی و ضروری چون اکسیژن‌ساز در مرکز شهر ایلام و دیگر شهرهای این استان هستیم و با وضعیت قرمز مواجهیم.

قاسم سلیمانی‌دشتکی گفت که برای تهیه تجهیزات کمک تنفسی و اکسیژن‌ساز از طریق وزارت بهداشت، وزارت نفت و دیگر نهادها کمک‌هایی را دریافت کرده‌ایم که از این طریق ۵۰۰ سیلندر اکسیژن خریداری شده اما همچنان مراکز درمانی ایلام نیازمند مساعدت ویژه وزارت بهداشت هستند.

سلیمانی‌دشتکی همچنین تاکید کرد که خواستار کمک و تهیه اکسیژن خانگی برای مردم شد و افزود که امروز تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا در خانه قرنطینه و تحت درمان هستند و به همین دلیل نیازمند تهیه اکسیژن خانگی برای مصرف و درمان بیماران هستیم.

دکمه بازگشت به بالا