ایران

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در سالگرد آبان ۹۸: رژیم ایران حدود ۱۵۰۰ نفر از جمله ۲۳ کودک را کشت و هزاران نفر نیز هنوز در زندان‌ها هستند

وزارت خارجه آمریکا در سالگرد آبان ماه خونین ۹۸ با انتشار بیانیه‌ای گفته است «رژیم ایران حدود ۱۵۰۰ نفر از جمله ۲۳ کودک را کشت و هزاران نفر نیز هنوز در زندان‌ها هستند».

وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه گفت پارسال در چنین روزی مردم شجاع ایران برای یک هفته در بیش از ۲۰۰ شهر کشور به چهار دهه «مدیریت غلط رژیم فاسدی که ثروت مردمش را صرف تروریسم و سرکوب شهروندانش می‌کند» اعتراض کردند.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در حالی که مردم ایران خواهان آزادی بیان بودند، رژیم با «ایدئولوژی افراطی خشونت و وحشتِ» خود با آن‌ها برخورد کرد و بار دیگر «ماهیت واقعی‌اش را به نمایش گذاشت و باقی‌مانده مشروعیت خود را نیز در مقابل مردم ایران از دست داد».

وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ افزود: «فاجعه این جا است که ترور و وحشت‌افکنی رژیم [جمهوری اسلامی] همچنان تا به امروز ادامه داشته است. این رژیم قوانین و وظایف بین‌المللی خود در قبال مردم ایران را نادیده می‌گیرد. رژیم هزاران معترض بازداشتی را همچنان در بند نگه داشته است و بنا به گزارش‌ها آنها را با شلاق، شوک الکتریکی، گرسنگی، ضرب و جرح، تعرض و تجاوز جنسی، و سایر انواع شکنجه آزار می‌دهد. خانواده‌های قربانیان نیز به دلیل دفاع از عزیزان‌شان زندانی می‌شوند.»

ایک پمپئو در این بیانیه که در تارنمای وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است،‌ تاکید کرد: «جهان باید درک کند که در این رژیم اهریمنی هیچ فرد میانه‌رویی برای به قدرت رسیدن وجود ندارد؛ [در این رژیم] مقامات تنها می‌خواهند از این دستگاه بی‌رحم دفاع کنند و از آن منفعت ببرند. ما امیدواریم که دیگر دولت‌ها نیز به ما پیوسته و از رژیم ایران بخواهند که همه زندانیان سیاسی و افرادی را که به دلایل اعتقادی در حبس قرار گرفته‌اند فورا آزاد کند.»

دکمه بازگشت به بالا