حقوق بشر

شهلا جهانبین از امضاکنندگان بیانیه‌ی استعفای علی خامنه‌ای بازداشت شد

عباس واحدیان، همسر شهلا جهانبین از نویسندگان نامه درخواست استعفای رهبر ایران خبر از انتقال وی به زندان اوین خبر داد.

آقای واحدیان در توییتر خود نوشت که همسرش “علیرغم بیماری و نیاز به جراحی کتف” به زندان منتقل شده است.

خانم جهانبین براساس حکم دادگاه باید برای تحمل محکومیت ۲۷ ماهه به زندان منتقل شود.

عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی روز یکشنبه ۲۹ تیرماه با تودیع قرار وثیقه به مدت ۲ هفته از زندان وکیل آباد مشهد به مرخصی درمانی اعزام شد. آقای واحدیان شاهرودی تابستان سال گذشته به همراه ۱۳ کنشگر مدنی دیگر با نوشتن نامه‌ای خواستار استعفای آیت الله خامنه‌ای گردید. وی در تاریخ ۲۷ مرداد ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از آن زمان تاکنون به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد.

در اواسط مردادماه ۹۸ نامه‌ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای آیت الله خامنه‌ای منتشر شده بود. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی دیگر نیز تحت فشار قرار گرفتند.

هم اکنون محمد نوری زاد، هاشم خواستار، محمد حسین سپهری و چند تن دیگر از امضاکنندگان این بیانیه در زندان بسر می‌برند و تعدادی نیز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

شهلا جهانبین همسر عباس واحدیان یکی از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ فعال مدنی زن، مبنی بر استعفای آیت الله خامنه‌ای بوده‌اند. پیش از بازداشت مجدد، خان جهانبین در تاریخ ۳۰ مرداد ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد گردیده بود.

دکمه بازگشت به بالا