ایران

سازمان امنیت هلند: ایرانیان اروپا به کشورهای تحت نفوذ ایران سفر نکنند

سازمان امنیت و اطلاعات هلند به فعالین و مخالفان سیاسی حکومت ایران که ساکن هلند و دیگر کشورهای اروپایی هستند در مورد سفر به کشورهای تحت نفوذ ایران هشدار داد. طبق هشدار سازمان امنیت هلند ایرانیان با خطر ربوده شدن و استرداد به ایران روبه‌رو هستند.

این سازمان روز پنج‌شنبه در پاسخ به پرسش‌های خبرگزاری هلندی آخروس و با در نظر گرفتن ربوده شدن حبیب فرج‌الله چعب، شهروند ایرانی-سوئدی و از رهبران گروه “حرکت النضال” در ترکیه و انتقال او به ایران، در مورد سفر به خارج از کشورهای اروپایی برای فعالین سیاسی هشدار داد.

بنا به اعلام سازمان امنیت و اطلاعات هلند، تمامی فعالین سیاسی و مخالفان جمهوری اسلامی که در کشورهای اروپایی سکونت دارند، اگر به «کشورهای تحت نفود ایران» سفر کنند با خطر دستگیری، آدم‌ربایی، استرداد به ایران، دادگاهی و دریافت احکام سنگین روبه‌رو هستند و باید نسبت به آگاهانه رفتار کنند.

ماه اکتبر ۲۰۲۰ حبیب فرج‌الله چعب که از او به عنوان رهبر پیشین «جنبش مبارزه عربی آزادی‌بخش الأحواز» و نیز معاون رهبر کنونی آن نام برده می‌شود، در ترکیه ناپدید و به ایران انتقال داده شده است. هنوز جزئیات چگونگی دستگیری و استرداد حبیب اسیود به ایران مشخص نیست، اما رسانه‌های سوئدی اعلام کرده‌اند دولت ترکیه او را بازداشت و به ایران تحویل داده است.

به تازگی تلوزیون حکومتی ایران بخشی از اعترافات اجباری آقای حبیب فرج الله چعب را پخش کرده؛ اعترافاتی که به گفته منتقدان حکومت ایران، اجباری و تحت شکنجه اخذ می شود و سازمان گزارشگران بدون مرز آن را «جنایت علیه بشریت» توصیف کرده است.

دکمه بازگشت به بالا