ایران

یک روزنامه آمریکایی از ترور مرد شماره دو القاعده توسط ماموران اسرائیلی در تهران خبر داد

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا خبر داده است که مرد شماره دو القاعده و بیوه پسر بن لادن سه ماه پیش در خیابان پاسداران تهران توسط ماموران اسرائیلی به سفارش آمریکا ترور شده‌اند.

نیویورک تایمز در گزارش خود در روز جمعه نام این فرد را عبدالله احمد عبدالله و از طراحان حملات تروریستی ۱۹۹۸ به سفارت‌های آمریکا در آفریقا، ذکر می‌کند.

طبق این گزارش، عبدالله احمد عبدالله معروف به ابو محمد المصری توسط دو موتورسوار در خیابان پاسداران تهران همزمان با سالگرد حملات به سفارت در هفتم اوت ترور شد. او به همراه دخترش مریم که همسر حمزه بن لادن بوده٬ در این عملیات کشته شد.

در پاسخ به این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه ایران صبح شنبه، ۲۴ آبان‌ماه، «ادعای ترور» و همین طور «هرگونه حضور اعضای این گروه در ایران» را «قویا» تکذیب کرد.

جمهوری اسلامی سال‌هاست که به همکاری با گروه القاعده یا دست‌کم پناه دادن به افراد این شبکه متهم است. در لیبی نیز اسنادی در این زمینه به دست آمده است. به نوشته‌ی دیلی‌تلگراف مطابق این اسناد اسماعیل کاموکا، عضو سابق القاعده که اکنون در بریتانیا پناهندگی سیاسی دارد، در سال ۲۰۰۲ برای دیدار با اعضای ارشد این شبکه چندین بار به ایران سفر کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا