خاورمیانه

ائتلاف عربی از سرنگونی دو پهپاد حوثی پرتاب شده به سوی عربستان سعودی خبر داد

ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن بامداد پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ از رهگیری و سرنگونی دو پهپاد حوثی بمب‌گذاری و پرتاب شده به سوی پادشاهی سعودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) سرتیپ ستاد ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف نظامی عربی حمایت از دولت قانونی یمن همچنین پیش از این تصریح کرد که نیروهای دریایی ائتلاف شامگاه چهارشنبه ۲۱ آبان با اقدام خصمانه و تروریستی شبه‌نظامیان حوثی در جنوب دریای سرخ که با هدایت دو قایق تندرو بمب‌گذاری شده توسط شبه‌نظامیان حوثی تروریست از استان الحدیده انجام شده است، مقابله کردند.

المالکی گفت که دو این قایق تندرو بمب‌گذاری شده تهدیدی علیه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و آبراه‌های دریایی و تجارت جهانی تلقی شده و منهدم شدند.

به گفته سخنگوی ائتلاف «شبه‌نظامیان تروریست حوثی» استان الحدیده را به مکانی برای پرتاب موشک‌های بالستیک و هدایت پهپاد‌ها و قایق‌های بمب‌گذاری شده تبدیل کرده و مین‌های دریایی را به صورت بی‌رویه‌ای در دریای سرخ رها می‌کنند؛ موضوعی که نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی و در مغایرت با توافق استکهلم برای برقراری آتش‌بس در حدیده است.

او گفت که نیروهای ائتلاف در این راستا اقدامات جدی و بازدارنده‌‌ای را علیه «شبه‌نظامیان تروریست» حوثی ادامه داده و توان و امکانات آنها که تهدیدی علیه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌رود را از کار انداخته و منهدم خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا