ایران

رئیس کل بانک مرکزی: ادغام نهایی ۳ بانک و مؤسسه نظامی باقیمانده ظرف یکماه آینده برگزار می شود

به گزارش ایرنا، آخرین جلسه از سلسله جلسات ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه دیروز به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شد و برنامه ادغام این بانک‌ها و موسسات اعتباری به مرحله اجرا درآمد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: عصر امروز در جلسه کمیته راهبردی ادغام ۵ بانک وابسته به نیروهای مسلح دربانک سپه آخرین تصمیمات لازم در خصوص ادغام ۳ بانک و مؤسسه باقیمانده یعنی بانک‌های انصار وقوامین ونیز موسسه اعتباری کوثر اتخاذ و مقرر شد مجامع ادغام نهایی آنها ظرف یکماه آینده برگزار شود.

به نقل از پایگاه معاون اول رئیس جمهور ایران، در جلسه‌ای که رییس کل بانک مرکزی، مدیرعامل بانک سپه و نماینده ستاد کل نیروهای مسلح نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت بانک قوامین، بانک انصار و موسسه اعتباری کوثر ارائه شد و نماینده بانک مرکزی در خصوص آثار مالی ناشی از این ادغام و نحوه تسویه با سهامداران به ارائه توضیحاتی پرداخت.

در این نشست مقرر شد مجامع عمومی فوق العاده ادغام بانک های قوامین، انصار و موسسه اعتباری کوثر ظرف ماه آینده برگزار شود و بدین ترتیب پرونده بزرگترین پروژه اصلاح ساختار نظام بانکی در کشور بسته خواهد شد.

بانک مرکزی ایران سال ۹۷ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که قرار است بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شوند.

بانک‌های انصار و مهر اقتصاد به سپاه پاسداران، بانک قوامین به نیروی انتظامی، بانک حکمت ایرانیان به ارتش و موسسه اعتباری کوثر به وزارت دفاع ایران وابسته‌اند.

وابستگی بانک‌ها به نیروهای مسلح ایران و تحریم بودن نهادهای وابسته به سپاه باعث شده بود که حساسیت‌ها درباره ادغام این بانک ها در بانک سپه افزایش یابد.

عبدالله رمضان زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب، در توییتر با اشاره به طرح ادغام بانک‌های نظامی نوشت که قرار است ۷۰ هزار میلیارد تومان برای این ادغام از «جیب مردم» پرداخت شود.

دکمه بازگشت به بالا