ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰ شخصیت حقیقی و حقوقی را در ارتباط با ایران تحریم کرد

چند روز پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد اینکه دونالد ترامپ قصد دارد تا در ۷۰ روز باقیمانده از ریاستش بر کاخ سفید «سیلابی» از تحریم‌ها علیه ایران وضع کند، روز سه‌شنبه ۲۰ آبان اعلام گردید که در تازه‌ترین تحولات سیاست فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی، آمریکا چهار شخصیت حقیقی و شش شخصیت حقوقی را تحریم کرد.

سید محمد بنی‌هاشمی چهرم و محمد سلطان‌محمدی از ایران، سان شی مئی و هوانگ چین هوا از تایوان، چهار شخصیت حقیقی هستند که در فهرست تازه تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های آرتین صنعت تابان، هدا تریدینگ، ناز تکنولوژی، دس اینترنشنال، پروما اینداستری و سولتک اینداستری نیز شخصیت‌های حقیقی هستند که آمریکا آن‌ها را تحریم کرده است.

این افراد و شرکت‌ها متهم شده‌اند که شبکه‌ای برای تامین کالاهای حساس مورد نیاز بخش نظامی ایران از جمله قطعات الکترونیکی ساخت آمریکا برای شرکت «صنایع مخابرات ایران»، که تحت تحریم ایالات متحده است، ایجاد کرده‌اند.

شرکت صنایع مخابرات ایران سامانه‌های ارتباطات نظامی، قطعات الکترونیکی و پرتابگرهای موشک تولید می‌کند.

تحریم‌های دیروز وزارت خزانه‌داری ذیل قانونی وضع شده است که مجازات اشاعه‌دهندگان سلاح‌های کشتار جمعی و حامیان آن‌ها را مجاز می‌داند.

بر اساس این تحریم‌ها، دارایی و اموال اشخاصی حقیقی و حقوقی یاد شده در آمریکا ضبط خواهد شد و هیچ شخص یا شرکت آمریکایی حق معامله با آن‌ها را ندارد.

دکمه بازگشت به بالا