ایران

فعال سیاسی اصولگرا: اگر مذاکره‌کنندگان با آمریکا اصولگرا باشند، مذاکره اشکالی ندارد

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا می گوید نباید از رفتن ترامپ خوشحال بود چون سیاست های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی با رفتن و آمدن روسای جمهور تغییر نمی کند.

آقای ترقی در گفتگویی با جماران، در بخش دیگری از مصاحبه خود تلویحا به بلامانع بودن مذاکره با آمریکا اشاره کرده؛ اما گفته است، به شرطی که طرف ایرانی این مذاکره، یک اصولگرای نفوذ ناپذیر باشد.

حمیدرضا ترقی در پاسخ به این سوال که آیا این حرف که همیشه گفته می شود ایران معمولا پیروز میز مذاکره در تاریخ بوده درست یا خیر گفت، متأسفانه هر وقت مذاکرات توسط اصلاح طلبان صورت گرفته ما همین خسارت را دیده ایم. مذاکراتی که در دولت شهید رجایی توسط آقای بهزاد نبوی در خصوص قراردادها و بحث گروگان ها صورت گرفت، آمریکایی ها به راحتی توانستند آن را زیر پا بگذارند و به تعهدات خود عمل نکنند و پول های ما را پس از آزادی اسرای جاسوس بازنگردانند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل همچنین در مورد اینکه اگر مذاکره کننده ها اصولگرا باشد مذاکره با آمریکا اشکال ندارد اظهار داشت، مذاکره در صورت ضرورت به وسیله کسانی که بتوانند منافع ملت را حفظ کنند و نفوذ ناپذیر باشند، می تواند اتفاق بیفتد؛ اما مذاکره‌کنندگان نباید مانند تیم مذاکره کننده هسته ای باشد که دو نفوذی آمریکا داخلش باشد و مسائل امنیتی و اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا