خاورمیانه

آمریکا چندین فرد و نهاد سوری و لبنانی را به اتهام حمایت از رژیم اسد تحریم کرد

امریکا، تحریم های تازه‎ای علیه برخی نمایندگان پارلمان سوریه و چندین فرد و نهاد سوری و لبنانی به اتهام حمایت از رژیم بشار اسد مجموعه‌ای از تحریم‌ها را اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، در بیانیه‌ای عنوان کرد: «رژیم اسد یک انتخاب دارد: گام‌هایی برگشت‌ناپذیر به سمت حل و فصل مسالمت‌جویانه این نبرد بردارد که حدود یک دهه به درازا انجامیده است یا این که با تحریم‌های فلج‌کننده بیشتری مواجه شود.»

وزارت خزانه داری و امور خارجه امریکا، نام ۱۹ فرد و نهاد از جمله دو شرکت برجسته صنایع نفتی ارفادا و شرکت کشتی‌رانی سالیزار که مقرشان در لبنان و سوریه است را علاوه بر برخی از مسئولان آنها در فهرست سیاه تحریم ها قرار داد.

در این فهرست نام افرادی چون ژنرال غسان جودت اسماعیل، فرمانده حفاظت اطلاعات نیروی هوایی سوریه، و ژنرال ناصر العلی، رئیس اداره امنیت سیاسی سوریه از نهادهای متهم به سرکوب مخالفان حکومت اسد نیز دیده می شود.

به موجب این تحریم ها، هرگونه دارایی احتمالی این افراد در امریکا بلوکه، و از ورود آنها به سیستم مالی و اراضی امریکا جلوگیری می شود.

این پنجمین بار است که از زمان اجرای قانون «قیصر» در نیمه ماه ژوئن، امریکا، تحریم های جدیدی بر سوریه اعمال می کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که آخرین دور تحریم‌ها با یاد بیش از ۷۰ شهروند غیرنظامی وضع شده است که پنج سال قبل در جریان بمباران بازاری در دوما جان باختند.

دکمه بازگشت به بالا