تازه‌های سیاسی

وکیل دونالد ترامپ: ثابت خواهم کرد که در انتخابات تقلب شده

وکیل دونالد ترامپ با تاکید بر اینکه ثابت خواهد کرد که در انتخابات تقلب شده است، هشدار داد شهرهای بزرگ آمریکا برای شورش آماده می شوند.

رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «انتخاب بایدن توسط رسانه‌های نادرست بر اساس آرای غیرقانونی در پنسلوانیا، میشیگان، جورجیا، ویسکانسین، نوادا و غیره صورت گرفته است. ما همه اینها را ثابت خواهیم کرد.»

جولیانی در توئیتی دیگر نوشت: نیویورک، واشنگتن و فیلادلفیا برای شورش آماده شده‌اند. طرفداران ترامپ سریع شورش نکردند، آنها شورش نمی‌خواهند، اما چه اتفاقی خواهد افتاد اگر چالش‌ها و بازشماری آرا ترامپ را برنده کند. طرفداران بایدن شورش می‌کنند چرا که آنها بی‌قانون هستند.

باوجود اینکه رسانه‌های محافظه کار آمریکا از جمله فاکس‌نیوز و نیویورک پست، پیروزی آقای بایدن را اعلام کرده اند؛ اما دونالد ترامپ با رد قبول این شکست می گوید، از چه زمانی رسانه‌ها اعلام می کنند رئیس‌جمهوری چه کسی است.

همزمان چندین سناتور جمهوری خواه نیز از دونالد ترامپ خواسته اند تا نتیجه انتخابات را نپذیرد و برای آن سخت بجنگد.

پیشتر رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ اعلام کرده بود که اگر تیم حقوقی‌شان طرح دعوا بر سر تقلب در انتخابات را ببازند، ترامپ نتیجه را خواهد پذیرفت.

دونالد ترامپ هنوز شکست را نپذیرفته و پیروزی آقای بایدن هنوز رسمی نیست چون شمارش آرا در ایالات کلیدی ادامه دارد، با این حال شبکه های عمده خبری و موسسات تحقیقاتی با توجه به وضعیت آرا تا اینجا او را برنده انتخابات قلمداد می کنند.

دکمه بازگشت به بالا