ایران

یکی از فرماندهان سپاه: ایران بهترین نظام دموکراسی جهان را در اختیار دارد و دموکراسی در آمریکا فقط شعار است

سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه سیدالشهداء استان تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد: کشوری که همیشه داعیه تمدن، حقوق بشر و دموکراسی را داشته است امروز می‌بینیم که خودشان یکدیگر را متهم به فساد می‌کنند و می‌بینیم که مردم هیچ نقشی در انتخابات ندارند.

وی در جریان آئین افتتاح ساختمان سپاه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک ادامه داد: طبق فرمایش رهبری تغییر رئیس جمهور آمریکا تفاوتی به حال ایران ندارد چرا که سیاست این کشور در مقابله با مردم و نظام ایران اسلامی تغییری نمی‌کند اما با این انتخابات مشخص شد که ایران بهترین نظام دموکراسی جهان را در اختیار دارد و دموکراسی در آمریکا فقط شعار است.

امسال شرایط کرونایی بر انتخابات آمریکا سایه افکنده بود و به همین دلیل، بحث تقلب در انتخابات آمریکا را آقای ترامپ بدون ارایه مدرک درجریان شکست مطرح کرد و شکایتی نیز تنظیم کرده است.

ناظران امور آمریکا بر خلاف این فرمانده سپاه معتقداند که آنچه در آمریکا اتفاق افتاد و میدان یافتن مخالفان دولت آقای ترامپ و حذف سیاست‌های پوپولیستی، تنها یکی از دستاوردهای دموکراسی واقعی و نظام شفاف آمریکاست؛ وگرنه در آمریکا نیز همانند ایران، حاکمیت از صندوق آرا، گزینه مطلوب خودش را در می آورد که البته گزینه نامطلوب هم قبلا از طرف شورای نگهبان انتخاب شده است نه مشارکت آزاد.

دکمه بازگشت به بالا