ایران

نسرین سِتوده به مرخصی آمد

خبرگزاری میزان گزارش داد که نسرین ستوده با موافقت دادیار ناظر بر زندان زنان به مرخصی آمده است. رضا خندان، همسر ستوده هم در توییتی این خبر را تایید کرد.

خبرگزاری‌ قوه قضائیه به مبلغ وثیقه و مدت مرخصی خانم ستوده و دیگر جزئیات اشاره نکرده و تنها گفته‌اند که «نسرین ستوده که در یکی از موارد جرائم عمومی به حبس محکوم شده با موافقت دادیار ناظر بر زندان زنان و تودیع وثیقه به مرخصی رفت.»

نسرین ستوده روز ۲۹ مهر به زندان زنان در قرچک منتقل شد. مقام‌های قوه قضاییه دلیل انتقال این وکیل از زندان اوین به زندان زنان قرچک را «جرم عمومی» او در پرونده جدید ذکر کرده‌ و گفته‌اند که او در این پرونده به ۱۲ سال زندان محکوم شده است.

براساس گزارش‌ها این پرونده مربوط به وکالت زنان معترض به حجاب اجباری که با نام «دختران خیابان انقلاب» شناخته می‌شوند، بوده است.

یک روز پیش از انتشار خبر مرخصی نسرین ستوده، رضا خندان خبر داده بود که پرونده مهراوه دخترشان بسته شده است.

خندان در فیس‌بوک نوشته بود که به دنبال انصراف شاکی این پرونده از پیگیری شکایت خود، قرار منع تعقیب صادر و پرونده بسته شد.

دلیل تشکیل این پرونده درگیری مهراوه خندان با یکی از ماموران زندان اعلام شده بود.

نیروهای امنیتی دوشنبه ۲۷ مردادماه سال جاری هم‌زمان با ادامه اعتصاب غذای نسرین ستوده، مهراوه خندان را بازداشت کرده و بدون ارائه هیچ توضیحی به دادسرای امنیت اوین منتقل کرده بودند.

مهراوه خندان ساعاتی پس از بازداشت با قید کفالت و به طور موقت آزاد شد. نسرین ستوده که با اتهامات سیاسی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است، اخیرا از زندان اوین به زندان قرچک منتقل شد.

در آغاز مهرماه سال جاری ۴۷ کشور حاضر در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل ضمن محکومیت اعدام ناگهانی نوید افکاری، خواستار آزادی نسرین ستوده و پایان دادن به نقض مکرر حقوق بشر در ایران شدند.

 

دکمه بازگشت به بالا