پزشکی و سلامت

پس از اعلام قطعی شکست ترامپ، چین از واکسن کرونا رونمایی کرد!

رسانه های چین روز شنبه از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند: هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

«لیو جینگجن» رییس شرکت داروسازی سینوفارم چین امروز در مصاحبه مطبوعاتی در پکن خاطر نشان ساخت که تاکنون ۱۰۰ هزار نفر با واکسن مذکور واکسینه شده اند که از میان آنان ۵۶ هزار نفر سفرهای خارجی داشته اند ولی هیچ کدامشان کرونا نگرفته اند و علایم منفی نیز در میان واکسینه شده ها مشاهده نشده است.

رییس شرکت داروسازی سینوفارم گفت: از میان این افراد شماری از کارکنان شرکت ملی نفت، شرکت پتروشیمی چین و غول فناوری چین شرکت هواوی هستند که بعضا در محل های دیگری غیر از چین ماموریت کاری دارند.

لیو تصریح داشت: از میان ۱۰۰ نفر از کسانی که در دفتر هواوی در مکزیک کار می کردند ، ۹۰ نفر واکسینه شده اند ولی ۱۰ تن از کسانی که واکسن سینوفارم را نزده بودند، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

«تائو لیناّ» متخصص واکسن در شهر شانگهای واقع در شرق چین نیز در مصاحبه ای که روزنامه گلوبال تایمز چین بخش هایی از آن را منتشر کرده است، گفت: این واقعیت که هیچیک از کسانی که واکسن زده اند، به کرونا آلوده نشده اند دلیلی بر تاثیرات مثبت واکسن است.

دکمه بازگشت به بالا