ایران

کارگران بیکارشده‌ نفت هفتکل همچنان در انتظار بازگشت به‌ سر کار هستند

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، شماری از کارگران پروژه ساخت شرکت نمک‌زدایی نفت هفتکل با سوابق کار ۴ تا ۵ سال، پس از پایان پروژه به مرور به دلیل‌عدم نیاز از سوی کارفرما اخراج شدند.

این کارگران برای بازگشت به سر کار و مطالبات مزدی در آبان‌ماه سال جاری در مقابل نهاد‌های دولتی چند بار تجمع اعتراضی برگزار کردند، اما این اعتراضات به نتیجه‌ای نرسیده است.

کارگران معترض بومی هستند و انتظار دارند پس از اتمام پروژه در اولویت استخدام قرار گیرند.

پروژه نمک‌زدایی نفت هفتکل به ظرفیت ۴۵ هزار بشکه در روز در سال ۱۳۹۶ آغاز شد اما کارگران به مرور اخراج شدند. در آبان‌ماه همان سال شش ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت نشد و در همین حال پیمانکار کارگران را از کار بیکار کرد. کارگران بیکارشده نیز در مقابل فرمانداری هفتکل دست به تجمع اعتراضی زدند. در اسفند ۹۶ نیز همین تجمعات اعتراضی تکرار شد.

در طول چهار سال گذشته کارگران اخراج‌شده این پروژه در جست‌وجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند شغلی پیدا نکرده‌اند.

کارگران بیکارشده در طول این مدت برای گذران زندگی خود با دستفروشی، مسافرکشی و مشاغلی از این دست امرار معاش کرده‌اند و اکنون نگران آن هستند که با ادامه وضعیت موجود نتوانند برای مدت زیادی با این شرایط ادامه دهند.

میدان نفتی هفتکل پس از مسجد سلیمان قدیمی‌ترین میدان نفتی ایران است.

دکمه بازگشت به بالا