ایران

یکی از وزرای نزدیک به بنیامین نتانیاهو: بازگشت بایدن به برجام به جنگ اسرائیل و ایران منجر خواهد شد

همزمان با قوت‌گرفتن احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک وزیر ارشد اسرائیلی می‌گوید که بازگشت آقای بایدن به برجام، طبق وعده‌ای که داده است،‌ به معنی جنگ اسرائیل و ایران خواهد بود.

زاخی هانگبی وزیر همکاریهای منطقه ای اسرائیل در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت: «(جو) بایدن از مدت‌ها قبل صریحا گفته که به برجام بازمی‌گردد. اگر او این سیاست را عملی کند، عاقبت آن، تقابل خشونت‌بار اسرائیل و ایران خواهد بود.»

هانگبی یکی از دولتمردان نزدیک به بنیامین نتانیاهو محسوب می‌شود.

طبق گزارش روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، زاخی هانگبی افزود: بنیامین نتانیاهو و اکثر اسرائیلی‌ها توافق برجام را که دولت اوباما در سال ۲۰۱۵ با ایران امضا کرد، یک خطا می‌دانند و این کمترین چیزی است که می‌توان در توصیف آن گفت.

زاخی هانگبی اظهار داشت که دونالد ترامپ با در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری، اهداف متفاوتی را از یک مذاکره احتمالی با ایران تعیین کرده بود تا «یک توافق متفاوت» به دست آید.

گفتنی است، اسرائیل از باراک اوباما و معاون وقت او، جو بایدن، ابتدا به خاطر مذاکرات هسته‌ای و سپس به دلیل دستیابی به برجام با ایران به‌شدت خشمگین بود و در دوران هشت‌ ساله دولت آنها، پیاپی از «گزینه نظامی» علیه ایران سخن‌ می‌گفت.

دکمه بازگشت به بالا