جهان

هوانوردی فدرال آمریکا محل سکونت بایدن را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد

همزمان با نزدیک شدن به مراحل نهایی فرایند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا،‌ محل سکونت جو بایدن،‌ نامزد حزب دموکرات، در ایالت دلاور به عنوان منطقه «پرواز ممنوع» اعلام شد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد منطقه محل سکونت بایدن در شهر ویلمینگتون به عنوان «حریم هوایی دفاع ملی» مشخص شده که تا روز جمعه این وضعیت ادامه خواهد داشت.

با آن که دلیل این تصمیم رسما از سوی این اداره فدرال اعلام نشده، اما رسانه‌ها این اقدام را به عنوان بخشی از تشدید پروتکل‌های امنیتی پیش از پیروزی محتمل بایدن تفسیر کرده‌اند.

منطقه پرواز ممنوع معمولا به دلیل «شرایط خطرناک»، «پیش آمدن رویدادی خاص» یا «هشدار کلی برای فضای هوایی» برقرار می‌شود.

در سال ۲۰۱۶، قبل از برگزاری مراسم سوگند رییس‌جمهور جدید، «منطقه پرواز ممنوع» در اطراف محل اقامت دونالد ترامپ در برج «ترامپ» در شهر نیویورک و معاون رییس‌جمهور منتخب، مایک پنس، در ایندیاناپولیس برقرار شده بود.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که موافقان و مخالفان نامزدهای انتخابات و همچنین معترضان به شیوه شمارش آرا برای اعتراض در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمده‌اند. پلیس با برخی معترضان درگیر شده و ده‌ها نفر از آن‌ها را بازداشت کرده است.

حامیان بایدن نیز با تظاهرات در خیابان‌ها شعارهایی در حمایت از شمارش همه آرا سر داده‌اند.

بایدن روز چهارشنبه در یک سخنرانی در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور تاکید کرد پس از پایان شمارش آرا پیروز انتخابات خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا