ایران

آزادی چهار کارگر نیشکر هفت‌تپه با قرار وثیقه

چهار کارگر کارخانه نیشکر هفت‌تپه با قرار وثیقه آزاد شدند. این کارگران از هفته گذشته به اتهام آنچه «اخلال در نظم» خوانده شده بود، در بازداشت به سر می‌بردند.

گزارش فارس حاکی از آن است که این کارگران که به دلیل اعتراض به حقوق معوقه خود بازداشت شده بودند، با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده‌اند. به گزارش ایلنا، ابراهیم عباسی، یوسف بهمنی، مسعود حیوری و حمید ممبینی به دلیل «شکایت کارفرما» بازداشت شده بودند.

سندیکای نیشکر هفت‌تپه، آزادی کارگران را نتیجه «تلاش و پیگیری وکیل کارگران بازداشتی نیشکر هفت تپه و تجمعات اعتراضی کارگران هفت تپه در محوطه شرکت و در مقابل دادگستری شوش» دانست.

در روزهای اخیر دیگر کارگران هفت‌تپه در اعتراض به بازداشت همکاران خود در محوطه شرکت تجمع کرده بودند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با ۲۴ هزار هکتار گستره زمین‌های کشاورزی و کارخانه و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۱۵ کیلومتری شهرستان شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

از سال ۹۷ تا کنون کارگران این شرکت بارها در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود و درخواست برای سلب مالکیت بخش خصوصی از این شرکت، دست به تجمعات اعتراضی زده‌اند و در موارد بسیاری توسط نیروهای امنیتی نظام ایران به اتهامات مختلف بازداشت شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا