ایران

فرمانده کل سپاه پاسداران از دخالت این نیرو در کنترل قیمت‌ها خبر داد

حسین سلامی،‌ فرمانده کل سپاه پاسداران،‌ می‌گوید این نیروی نظامی قرارگاهی برای «مبارزه با گرانفروشی» با حضور دستگاه‌‌های اجرایی و نظارتی و برای نقش‌آفرینی بسیج تشکیل داده است.

سلامی روز چهارشنبه ۱۴ آبان‌ماه گفت: «این قرارگاه با حضور وزرای جهاد کشاورزی،‌ صمت، دادگستری و دادستان کل کشور و همه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی که در این مساله درگیر هستند،‌ تشکیل شد.»

فرمانده کل سپاه پاسداران اشاره کرد قرار است بسیج در «نظارت و بازرسی» و همچنین «عرضه مستقیم کالا به مردم» نقش داشته باشد. به گفته سلامی، این قرارگاه «هفدهم ربیع» نام دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه به بررسی نحوه ساز و کار مشارکت نهادها برای کنترل «زودهنگام و موثر» قیمت‌ها از سوی این قرارگاه اشاره کرد و گفت از روز پنجشنبه تمامی تصمیمات آن عملیاتی می‌شود.

او اشاره‌ای به جزییات این تصمیمات نکرد.

طی ماه‌های گذشته همزمان با افزایش قیمت ارز و تحریم‌های بین‌المللی، هزینه‌‌های سبد معیشتی خانوار در ایران افزایش یافته است. مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران اعلام کرده خط فقر برای یک خانواده چهار نفره به «۱۰ میلیون تومان» رسیده و به گفته بازرس این نهاد «نیمی از جمعیت ایران» نیز زیر خط فقر قرار گرفته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا