ایران

روحانی: مهم نیست در آمریکا چه می‌گذرد و چه کسی انتخاب می‌شود

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، ‌روز چهارشنبه، ۱۴ آبان، در جلسه هیئت دولت درباره انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا بار دیگر تکرار کرد که مهم نیست در آمریکا چه می‌گذرد و چه کسی انتخاب می‌شود.

آقای روحانی در این جلسه همچنین با تأکید بر این‌که برای حکومت ایران «فرد و حزب مهم نیست»، از آمریکا خواست «به قانون و همه معاهدات بین‌المللی و چندجانبه برگردد» و «احترام» را جایگزین «تحریم» کند.

رئیس‌ جمهوری ایران با این حال افزود که اگر آمریکا به برجام برنگردد، «تصمیمات ما بر این مبناست که اگر شرایط سخت بود، کشور چگونه اداره شود».

این سخنان آقای روحانی یک روز پس از آن مطرح شده که علی خامنه‌ای، رهبر رژیم حاکم بر ایران، نیز در آستانه روز انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا گفت که «فرقی ندارد» چه کسی رئیس‌ جمهور آینده آمریکا می‌شود و سیاست نظام در این زمینه «مشخص» است.

روابط میان ایران و ایالات متحده در پی اقدام دونالد ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای که در دوره ریاست ‌جمهوری باراک اوباما حاصل شده بود، به‌شدت تیره شده است.

دونالد ترامپ برجام را بدترین توافق ممکن دانسته است و با خروج از آن، سیاست «فشار حداکثری» را با وضع تحریم‌های سنگین علیه حکومت ایران در پیش گرفته تا تهران را به مذاکره وادار کند.

دکمه بازگشت به بالا