خاورمیانه

امرالله صالح طالبان را مسوول حمله به دانشگاه کابل دانست، طالبان رد کردند

امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور افغانستان، طالبان را مسوول حمله به دانشگاه کابل می داند و می گوید که در این باره شواهد بسیار در دست دارد.

او که در نشست روزانه اش با مقام های امنیتی گفت که بربنیاد اطلاعات ریاست عمومی امنیت ملی و دیگر مسوولان امنیتی، جنگ افزارهای باقی مانده از مهاجمان  با آنچه که در عکس‌های اعلامیه جعلی داعش آمده است مطابقت ندارد.

آقای صالح توضیح داده که عکس کسانیکه در اعلامیه داعش منتشر شده، با چهر مهاجمان شباهت ندارد و به گفته او پرچم طالبان یکی از اشیای دریافت شده از کیف مهاجمان است و نیز بر دیوار اطاق مهاجمان “زنده باد طالبان” نوشته اند.

معاون اول رییس جمهور افغانستان می‌گوید: «نوع عملکرد شان شباهت صد درصد با یک گروه جدید دارد که طالبان زیر اسم فاتح زواک در خوست ساخته اند که در چند عملیات تعدادی از اعضای این گروه نابود شدند.»

به گفته او، “برای اینکه ثابت سازیم این جنایت توسط طالب صورت گرفته است ده‌ها ثبوت سخت و نرم در اختیار داریم . اما بخاطر منصوب سازی جنایت دیروز به داعش فقط همان یک اعلامیه است که به هیچ صورت نمیتواند دست و وجدان طالب را ازین گناه تاریک و شنیع پاک سازد.”

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با رد این گفته‌های امرالله صالح می‌گوید که چنین صحنه سازی از سوی امرالله صالح برای بدنام کردن طالبان کار آسانی است.

در حمله خونین به دانشگاه کابل، ۲۲ نفر کشته و دست‌کم ۴۰ نفر زخمی شده‌اند. اکثر قربانیان دانشجویان بودند.

دکمه بازگشت به بالا