پزشکی و سلامت

تشکیک مجدد در مورد آمار حکومتی کرونا؛ عضو ستاد کرونای تهران: تعداد واقعی مبتلایان «خیلی بزرگ‌تر» از آمار رسمی است

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفته است رقم واقعی تعداد مبتلایان به این این ویروس کشنده، «خیلی بزرگ‌تر از عددی است که در حال حاضر به عنوان تعداد رسمی موارد ابتلا مطرح می‌شود».

نادر توکلی که روز سه‌شنبه ۱۳ آبان در گفتگویی با ایسنا تاکید کرده است که تفاوت آمار درباره میزان مرگ و میر ناشی از کرونا هم وجود دارد و آمار فوتی‌هایی که علائم بالینی دارند، در آمار رسمی که روزانه اعلام می‌شود، لحاظ نمی‌گردند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران در این گفتگو همچنین از پر شدن تخت‌های بیمارستان‌های تهران که برای بستری شدن بیماران کرونایی تعیین شده‌اند، خبر داد و گفت: «بیماران جدید ابتدا در اورژانس بستری شده و با خالی شدن تخت، به بخش‌ها منتقل می‌شوند».

آقای توکلی گفته است هنوز تهران نیاز به «بیمارستان صحرایی» ندارد و «هیچ بیماری در محوطه و حیاط بیمارستان‌ها بستری نشده» است.

مرگ و میر ناشی از کرونا در روزهای اخیر در تهران افزایش یافته و به گفته علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، آمار مرگ‌ومیر کرونا در پایتخت تا سه هفته آینده کاهش نخواهد داشت.

آمار حکومتی کرونا در ایران، به دلیل ملاحظات سیاسی و امنیتی مهندسی می‌شوند و در مورد صحت این آمار، بارها از سوی مقامات رسمی و کارشناسان ابراز تردید شده است.

محمدرضا محبوب‌فر، عضو ستاد ملی مقابله با کرونای ایران اعلام کرده بود، آمار مبتلایان و فوتی‌های وزارت بهداشت “یک‌بیستم” آمار واقعی است.

حسین قشلاقی، عضو شورای عالی نظام پزشکی نیز میزان مرگ و میر کرونا در ایران را حدود ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی عنوان کرده است.

دکمه بازگشت به بالا