ایران

کارگران بازداشتی نیشکر هفت‌تپه اعتصاب غذا کردند

چهار کارگر زندانی نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به ادامه‌ بازداشت غیرقانونی و عدم رسیدگی به پرونده آن‌ها دست به اعتصاب غذا زده‌اند. در حالی که خبرهایی از ابتلای بسیاری از زندانیان زندان دزفول به بیماری کرونا منتشر شده، کارگران بازداشتی به زندان دزفول منتقل شده‌اند. تلاش وکیل کارگران برای آزادی (موقت) کارگران به نتیجه‌ای نرسیده است.

روز دوشنبه ۱۲ آبان مأموران نیروی انتظامی جهت مقابله با کارگرانی که برای آزادی نمایندگان زندانی خود اعتصاب و تجمع کرده بودند، در محوطه کارخانه حضور یافتند.

یوسف بهمنی، مسعود حیوری، حمید ممبینی و ابراهیم عباسی از فعالان اعتراضات کارگری نیشکر هفت‌تپه روز پنجشنبه ۸ آبان پس از آن که کارگران نماینده تام‌الاختیار کارفرما که به فساد ارزی متهم است را از کارخانه بیرون کردند، به اتهام «اخلال در نظم عمومی» دستگیر شدند و اکنون در زندان دزفول به سر می‌برند.

پس از دستگیری این چهار کارگر، همکاران آن‌ها در کارخانه دست به اعتصاب زده‌اند. آن‌ها برای جلوگیری از توقف تولید، صبح‌ها ساعتی را اعتصاب می‌کنند و سپس به سر کار می‌روند.

مدیر عامل کارخانه، معاون او و چند تن از سهامداران کارخانه متهم به اختلاس یک و نیم میلیارد دلار ارز هستند. امید اسدبیگی مدیرعامل شرکت متهم ردیف اول پرونده بزرگترین اختلاس ارزی کشور است.

کارگران در جریان اعتراضات ۷۲ روزه امسال که از ۲۶ خرداد آغاز شد، خواستار خلع ید از امید اسدبیگی، بازگشت مالکیت شرکت به دولت و اداره آن زیر نظر کارگران، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پرداخت مطالبات مزدی معوق و بازداشت و محاکمه مالکان کنونی شدند.

دکمه بازگشت به بالا