ایران

مریم ابراهیم‌وند، کارگردان سینما و از منتقدان سپاه، به ۱۰ سال و شش ماه حبس محکوم شد

دادگاه کارکنان دولت برای مریم ابراهیم‌وند، نویسنده و کارگردان ۱۰ سال و شش ماه حکم حبس صادر کرد. این کارگردان به دلیل ساختن فیلم‌هایی محکوم شده که قبلا وزارت ارشاد مجوز ساخت آن را صادر کرده است.

دادگاه در حکم صادره خود به فیلم ‌”پانسیون دختران” (فیلمی با نگاه انتقادی به مسئله تجاوز به دختران در ایران) و فیلم “۲۴ سپتامبر” (روایتی از حادثه منا در عربستان) توسط این کارگردان سینما استناد کرده است.

حکم حبس برای مریم ابراهیم‌وند، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در اوج شیوع کرونا نگرانی‌ محافل فرهنگی کشور را برانگیخت.

هرانا در تازه‌ترین گزارش خود درباره مریم ابراهیم‌وند نوشته است که دادگاه فیلم‌های ساخته شده توسط این کارگردان ۲۹ ساله را “مبتذل” دانسته است.

خانم ابراهیم‌وند در بخش دیگر پرونده خود توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شش ماه حبس محکوم شده که این حکم در رای نهائی در دادگاه کارکنان دولت تجمیع شده و او در مجموع به ۱۰ سال و شش ماه حبس محکوم شده است.

دادگاه در صدور حکم خود به مجوز وزارت ارشاد برای ساخت فیلم‌های این کارگردان توجهی نکرده است.

در اتهام  مربوط به “نشر اکاذیب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قصد تشویش اذهان عمومی” نیز به انتشار یک پست در صفحه شخصی مریم ابراهیم‌وند در اینستاگرام استناد شده است که در ان آمده است رفتارهای سپاه باعث افزایش فشار به جوانان و تشویق آنها به مهاجرت به خارج از کشور می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا