ایران

یک چهارم دانش‌آموزان لرستان به اینترنت دسترسی ندارند

رئیس آموزش و پرورش استان لرستان گفته که یک چهارم دانش‌آموزان این استان به اینترنت دسترسی ندارند.

علیرضا نخعی، یکشنبه ۱۱ آبان گفت: یک هزار و ۵۰۰ مدرسه استان لرستان تحت پوشش شبکه اینترنت نیست.

به گفته او این مدارس در مناطق «محروم و دورافتاده» قرار دارند و حدود ۲۵ درصد دانش‌آموزان این مناطق به اینترنت دسترسی ندارند.

پیشتر، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگویی با ایلنا، فاش ساخته بود: «با توجه به شرایط و زیرساخت‌هایی ضعیف این استان، نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد از دانش آموزان بلوچ به اینترنت دسترسی ندارند.

در یک اظهارنظر دیگر محمدحسن حسنوند، رییس اداره آموزش عشایری آموزش و پرورش لرستان فاش کرد: درصد بسیار کمی از دانش‌آموزان عشایری استان به اینترنت و آموزش‌های غیرحضوری دسترسی دارند.

با شدت گرفتن موج تازه کرونا در ایران مدارس بار دیگر تعطیل شده و دانش‌آموزان و معلمان سال به صورت غیرحضوری در شبکه شاد سال تحصیلی را پیگیری می‌کنند.

پیشتر، حسن الحسینی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد اعلام کرده بود: حدود ۳.۵ میلیون دانش‌آموز ایرانی فاقد ابزار هوشمند بوده یا دسترسی به اینترنت ندارند. سهم محرومیت دانش‌آموزان از شبکه شاد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی ۲۱ درصد دانش‌آموزان است و اختلاف ۳۰۰ هزار نفری به دانش آموزانی برمی گردد که ابزار هوشمند قرضی استفاده کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا