ایران

نماینده مجلس: حبیب اسیود را اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به تهران منتقل کردند

مجتبی یوسفی، عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تایید کرد، اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، حبیب فرج‌الله چعب معروف به «حبیب اسیود»، از رهبران حرکت النضال، گروه‌ مخالف جمهوری اسلامی، را به تهران منتقل کرده‌اند.

این نماینده مجلس روز یکشنبه ۱۱ آبان‌ماه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «خانه ملت» اشاره کرد بازداشت و انتقال رهبر پیشین گروه الاحواز به تهران از سوی اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات صورت گرفته و قرار است پس از بازجویی برای او «اشد مجازات» در نظر گرفته شود.

پیشتر برخی منابع گفته‌ بودند آنکارا  حبیب فرج‌الله چعب را در مقابل دو رهبر «پ‌ک‌ک» به ایران تحویل داده است.

چندی پیش، جمشید شارمهد رهبر گروه تندر نیز در جریان سفری تجاری به یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ربوده و به ایران منتقل شد.

تا کنون لیست بلندبالایی از مخالفان جمهوری اسلامی، از جمله روح الله زم مدیر مسئول سابق سایت و کانال آمدنیوز، عبدالمالک ریگی رهبر گروه جندالله، علی اکبر قربانی نیک جی از چهره‌های‌ نزدیک به سازمان مجاهدین خلق و علی توسلی، عضو رهبری فدایی اکثریت نیز با شیوهایی مشابه، از طرف نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای ایران ربوده و به ایران منتقل گردیده اند.

هرچند جمهوری اسلامی سعی دارد که اینگونه آدم ربایی ها را عملیاتی پیچیده و حرفه‌ای جلوه دهد؛ اما منتقدان می گویند که ربایش اشخاص که امری غیراخلاقی و ناجوانمردانه است، با لابیگری و معاملات سیاسی- اقتصادی پیونده خورده.

دکمه بازگشت به بالا