ایرانپزشکی و سلامت

هشدار نسبت به ماهای سیاه کرونایی؛ رسیدن قربانیان روزانه به ۹۰۰ نفر بعید نیست

رئیس یک مرکز ویروس‌شناسی می‌گوید با روش فعلی مدیریت کرونا رسیدن به ۹۰۰ کشته در روز دور از ذهن نیست. یک متخصص بیماری‌های عفونی هم نسبت به در پیش بودن روزها و ماه‌های سیاه کرونایی هشدار داده است.

علیرضا ناجی، رئیس مرکز ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح‌ دانشوری با انتقاد از کوتاهی و عدم قاطعیت دولت در مقابله با کرونا گفته است: «با ادامه روند فعلی، ممکن است تعداد کشته‌ها در روزهای آینده به اعداد ۹۰۰ نفر و بالاتر در روز برسد.»

سعید جاودان، متخصص بیماری‌های عفونی نیز اعلام کرده، “روزها و ماه‌های سیاه کرونایی” در پیش خواهد بود.

همزمان، محمدحسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کرونا در این کشور به یک مسئله «جدی» تبدیل شده اعلام کرد، که روز به روز آمار مبتلایان به این بیماری افزایش پیدا می‌کند و آماری که روزانه منتشر می‌شود با در نظر گرفتن افرادی که در روستاها بعضا فوت شده و در آمار ذکر نمی‌شود، وحشتناک است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت نیز اعلام کرده، درصد مرگ و میر بیماران کرونایی که در بیمارستان بستری شده‌اند تا ۱۸ درصد بوده است.

در همین حال، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در گفت‌وگویی که روز یک‌شنبه ۱۱ آبان در خبرگزاری ایسنا منتشر شده، متوسط مرگ و میر در ایران را ۱۵ درصد و متوسط مرگ و میر در سایر کشورها را پنج درصد اعلام کرده و گفته است: «به بحرانی جدی رسیده‌ایم که از نظر مرگ و میر می‌توان نام فاجعه بر آن گذاشت».

رئیس شورای شهر تهران هم گفته، اگر اقدامی نشود سونامی و فاجعه انسانی کرونا در آذرماه است.

آمار رسمی کرونا در ایران بنابر ملاحظات سیاسی و امنیتی مهندسی می‌شوند، پیشتر یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران، تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا در کشور را سه تا چهار برابر آمار رسمی برشمرده بود.

دکمه بازگشت به بالا